VÅRA LOKALER

A-SALEN

Lokalens möjligheter är fantasin som sätter gränser. I A-Salen med ljud- och ljusanläggning, har det genom tiderna varit event som konserter, loppis, föreläsningar, dansfestival, disco, skolavslutningar, privatfester och mycket mer! Hyra av A-Salen ingår även en garderob, även Foajén och Kafeterian. Läs mer om Foajén och Kafeterian nedan.

Ljudabsorberande tyger på skena utmed väggar och fönster som täcker hela lokalen vid behov, vilket gör att man kan även kan mörkerlägga hela lokalen. Akustikputs under hela balkongen.

Under scen finns en loge med sittplatser och bord. Även ett kylskåp, samt toalett med dusch. Det finns även ett tillhörande sminkrum med belysta speglar.

A-Salen kan möbleras med stolar och bord, eller vara helt tom. Bord och stolar finns att tillgå och ingår i hyran men kunden möblerar själv. Anslutning till läktaren ingår även kafeterian som har ett kök. Läs mer om kafeterian nedan.

I anslutning till A-Salen finns en garderob.

Stående/Max antal: 700 personer
Biosittning: 240 personer
Biosittning Läktare (fri sikt mot scen): 60 personer
Skolsittning: 120 personer
Långbord: 180 personer
Cafésittning Läktare (4 pers/bord): 80 personer


PRIS LOKAL

Offentliga Arrangemang

Heldag, 06:00 - 02:00 - 8 000 kr
4 Timmar - 2 500kr

Privata Arrangemang

Heldag, 06:00 - 02:00 - 12 000 kr
4 Timmar - 4 000kr

Kund mottar nycklar för lokal i samband med genomgång av bokad lokal. Ev lån av stolar och bord ingår i hyran. Kund möblerar på och av lokalen på egenhand. Finstädning utförs av kund, städmaterial ingår i hyran. Hyra av teknik så som ljud & ljus ingår inte i hyran.

Eventuell personal ingår inte i hyran om inget är överenskommet.

Vår mest populära arrangemangslokal med komplett ljud- och ljusanläggning. Vill du arrangera en konsert är det här rätt lokal för dig. Lokalen rymmer 250 personer och har en egen entré från Gamla gatan.

Bord och stolar finns att tillgå och ingår i hyran men kunden möblerar själv. 

Herr- och damtoalett, samt handikapptoalett. 

I anslutning till B-salen finns en backstagekorridor med loge.

Bardisk med tillhörande kök med både spis, ugn, kyl och diskmaskin.

 

Stående/Max antal: 250 personer
Biosittning: 80 personer
Skolsittning: 40 personer
Långbord: 80 personer
Cafésittning: 40 personer
 

PRIS LOKAL

Offentliga Arrangemang

Heldag, 06:00 - 02:00 - 4 000 kr
4 Timmar - 1 500kr

Privata Arrangemang

Heldag, 06:00 - 02:00 - 6 000 kr
4 Timmar - 2 000kr

Kund mottar nycklar för lokal i samband med genomgång av bokad lokal. Ev lån av stolar och bord ingår i hyran. Kund möblerar på och av lokalen på egenhand. Finstädning utförs av kund, städmaterial ingår i hyran. Hyra av teknik så som ljud & ljus ingår inte i hyran.

Eventuell personal ingår inte i hyran om inget är överenskommet.

B-SALEN

KAFETERIAN

På plan 3 finns Kafeterian – en lokal med Folkets Hus-känsla som är möblerad och klar. Här finns möjligheter för de flesta olika arrangemangstyper, om än i lite mindre kaliber.

Stående/Max antal: 60 personer
Cafésittning: 40 personer
Biosittning: 60 personer
Skolsittning: 25 personer
Långbord: 50 personer

Tillgång till köksdel med bardisk.

 

PRIS LOKAL

Offentliga Arrangemang

Heldag, 06:00 - 02:00 - 4 000 kr
4 Timmar - 1 500kr

Privata Arrangemang

Heldag, 06:00 - 02:00 - 6 000 kr
4 Timmar - 2 000kr

Kund mottar nycklar för lokal i samband med genomgång av bokad lokal. Ev lån av stolar och bord ingår i hyran. Kund möblerar på och av lokalen på egenhand. Finstädning utförs av kund, städmaterial ingår i hyran. Hyra av teknik så som ljud & ljus ingår inte i hyran.

Eventuell personal ingår inte i hyran om inget är överenskommet.

Utanför A-Salen (se ovan) finns vår fina utställningslokal. Lokalen används främst till utställningar men är också perfekt som mingelyta innan föreställningar i Paraden.

Stående/Max antal: 60 personer
Biosittning: 60 personer
Skolsittning: 40 personer
Långbord: 40 personer

 

PRIS LOKAL

Offentliga Arrangemang

Heldag, 06:00 - 02:00 - 4 000 kr
4 Timmar - 1 500kr

Privata Arrangemang

Heldag, 06:00 - 02:00 - 6 000 kr
4 Timmar - 2 000kr

Kund mottar nycklar för lokal i samband med genomgång av bokad lokal. Ev lån av stolar och bord ingår i hyran. Kund möblerar på och av lokalen på egenhand. Finstädning utförs av kund, städmaterial ingår i hyran. Hyra av teknik så som ljud & ljus ingår inte i hyran.

Eventuell personal ingår inte i hyran om inget är överenskommet.

FOAJÉN

Klicka på bilden för att se större!

Klicka på bilden för att se större!

Klicka på bilden för att se större!

Klicka på bilden för att se större!

BOKNINGSFÖRFRÅGAN
arrow&v
Vilken lokal(er) är du intresserad av?

TILLGÄNGLIGHET, KULTURHUSET

Hissar
På Kulturhuset kan du via två olika hissar nå alla våningsplan. Hissen är 79cm bred vid ingången och djupet är 140cm. Den ena hissen är en så kallad trapphiss och leder ned till källarplan. Båda hissarna nås via ingången från baksidan/bakgården (Klostergatan 34).

Dörröppningar
Kulturhusets alla dörröppningar är breda nog för de flesta rullstolar och permobiler, som smalast är de 79cm.

Trösklar
Vid vissa entréer och dörröppningar finns trösklar, som högst 2,5cm. Vid huvudentrén finns ett trappsteg på 7cm. Till Thorsson-rummet på bottenvåningen finns en trappa med 4 trappsteg där det krävs montering av våra mobila ramper.

Toaletter

Tillgång till handikapp-anpassade toaletter finns på alla våningar där det finns toaletter (källarplan, bottenplan samt våning 1).

 

Assistans
Beroende på rum och lokal kan hjälp behövas för att ta fram eventuella ramper och samt för att öppna dörrarna, och här finns i princip alltid antingen arrangör eller Scenit Kulturhusets personal tillgängliga.

Skötbord
Tillgång till skötbord finns i de handikapp-anpassade toalettera i B-salen (källarplan) och A-salen (våning 1).

ÖVRIG INFORMATION

Parkering
Det finns tyvärr ingen parkering för varken hyresgäst eller publik. Vi brukar rekommendera parkeringen utanför Myrona, Fredsgatan 3. Baksidan av Kulturhuset får inga bilar stå parkerade, får enbart användas till inlast och utlast.

Städutrustning
I hyran ingår städutrustning för hyresgästen till att städa lokalerna. Sopkvastar, moppar, dammsugare, trasor, svampar. Det finns även skurmedel, soppåsar och påfyllning av papper och tvål till toaletterna. 

 

Damtoa - A-Salen
Damtoa, 4st toaletter och 4st handfat. 

 

Herrtoa - A-Salen
Herrtoa, 2st toaletter, 3st handfat och 3st urinarer. 

 

HCP Toa + Skötbord - A-Salen

1st toalett och 1st handfat, även ett skötbord.

Köksutrustning - A-Salen / Kafeterian

Kökets skåp och lådor är uppmärkta så du enkelt hittar glas, porslin och andra redskap. 

Det finns totalt 110st Dricksglas, 65st Kaffemuggar, 110st Tallrikar, 110st Assietter, 20st Bestick, även 8st olika tillbringare, 
3st uppläggningsfat även knivar, osthyvlar, potatisskalare, slevar, stekspadar, saxar, smörknivar och visp. Vi har även köksredskap såsom spis, diskmaskin, vattenkokare, 2st kaffekokare, 3st microvågsugnar och 5st 1,8L kaffetermosar man kan “trycka ut” kaffet ur.

Möbler

Hyr ni våra lokaler, får ni gärna låna Kulturhusets möbler!

Givetvis ska alla saker och möbler som flyttats ska ställas tillbaka till sin ursprungliga plats!

 

Bord

62st ihopfällbara bord i storlek D49cm B180cm H73cm.

18st ihopfällbara bord i storlek D60cm B120cm H72cm. 

15st ihopfällbara bord i storlek D70cm B140cm H72cm.

Stolar

245st stolar stolar med röd sammet sits och guld detaljer.

FÖRENINGEN

Föreningen Scenit
Orgnr: 802432-3928

Bankgiro: 5905-3413
Registrerad för F-skatt

BESÖKSADRESS

Järnvägsgatan 8
703 62 Örebro

E-post: info(a)scenit.se