top of page

VÅRA LOKALER

Ta din fest till en helt ny nivå! B-salen rymmer 250 personer och har en egen entré från Gamla gatan. Scen på plats, discoljus i taket som rör sig i takt till musiken och lyser upp golvet. En Bose-stapel är en perfekt ljudanläggning för att spela musik och det går även koppla in en mick om så önskas.

Bord och stolar finns att tillgå och ingår i hyran men kunden möblerar själv. Herr- och damtoalett, samt handikapptoalett. 

Bardisk med tillhörande kök med både spis, ugn, kyl och diskmaskin.

Stående/max antal: 250 personer
Biosittning: 60 sittplatser

Skolsittning: 30 sittplatser
Långbord: 60 sittplatser

Cafésittning: 30 sittplatser

FRÅGOR? INTRESSERAD? Skicka in din förfrågan här!

PRIS LOKAL

Offentliga arrangemang
Heldag, 06:00 - 02:00 - 4 000 kr
4 Timmar - 1 500kr

8 Timmar - 3 000kr

Privata arrangemang
Heldag, 06:00 - 02:00 - 6 000 kr
4 Timmar - 2 000kr

8 Timmar - 4 000kr

I samband med genomgång av lokal, mottar även hyresgäst nycklar.

Lån av stolar och bord ingår i hyran, men kund möblerar på och av själv. 

Finstädning utförs av kund, städmaterial ingår i hyran. 

Hyra av teknik såsom ljud och ljus ingår inte i hyran.

Eventuell personal ingår inte i hyran om inget annat är överenskommet.

B-SALEN

Klicka på bilden för att se större!

A-SALEN

I A-salen är det bara din egen fantasi som sätter gränser för lokalens möjligheter!

Med ljud- och ljusanläggning har det genom tiderna varit event som konserter, loppis, föreläsningar, dansfestival, disco, skolavslutningar, privatfester och mycket mer!

I A-salen hyra ingår även en garderob, Foajén och Kafeterian.

Ljudabsorberande tyger finns på skena utmed väggar och fönster som täcker hela lokalen vid behov, vilket gör att man kan även kan mörkerlägga hela lokalen. Akustikputs finns under hela balkongen.

Under scen finns en mindre loge med sittplatser med belysta speglar. Precis utanför logen finns ett kylskåp, samt toalett med dusch. 

A-salen kan möbleras med stolar och bord, eller vara helt tom. Bord och stolar finns att tillgå och ingår i hyran, men kunden möblerar själv. I anslutning till läktaren finns kafeterian som har ett kök. I anslutning till A-salen finns en garderob.
 

Storleken på A-Salens parkett är 1750 x 1350 cm (235 m2) med en 140 m2 balkong.
Max 700 stående publik (där både parkett + balkong är öppen)
Biosittning parkett: 240 sittplatser.

Biosittning läktare (fri sikt mot scen): 60 sittplatser.
Långbord parkett: 144 sittplatser (Uppdelat på 4 st rader, 6 st bord per rad, 6 st sittplatser/ bord)
Cafésittning läktare: 60 sittplatser (15 st bord, med 4 st sittplatser per bord)
Skolsittning: 72 st sittplatser, alternativt 108 st sittplatser om man sitter 3 st vid varje bord (lite trångt).

FRÅGOR? INTRESSERAD? Skicka in din förfrågan här!

PRISER

Offentliga arrangemang
Heldag, 06:00 - 02:00 - 8 000 kr
4 Timmar - 2 500kr

8 Timmar - 5 000kr

Privata arrangemang

Heldag, 06:00 - 02:00 - 12 000 kr
4 Timmar - 4 000kr

8 Timmar - 8 000kr

I samband med genomgång av lokal, mottar även hyresgäst nycklar. 

Lån av stolar och bord ingår i hyran, men kund möblerar på och av själv. 

Finstädning utförs av kund, städmaterial ingår i hyran. 

Hyra av teknik såsom ljud och ljus ingår inte i hyran.

Eventuell personal ingår inte i hyran om inget annat är överenskommet.

Klicka på bilden för att se större!

KAFETERIAN

På plan 3 finns Kafeterian – en lokal med Folkets Hus-känsla som är möblerad och klar! Här finns möjligheter för de flesta olika arrangemangstyper, om än i lite mindre kaliber. Kafeterian rymmer upp till ca 60 personer, beroende på typ av möblering.

 

Stående/Max antal: 60 personer.

Cafésittning: 32 personer

Biosittning: 60 personer. 
Skolsittning: 24 personer (djupa bord), långbord: 40 personer (uppdelat på två längder)

I anslutning till Kafeterian finns ett kök. Vi har köksutrusning ni kan låna som ingår i hyran. Dricksglas, kaffemuggar, tallrikar, assietter, bestick – även tillbringare och uppläggningsfat.
Vi har även köksredskap såsom spis, diskmaskin, vattenkokare, kaffekokare och mikrovågsugnar.

FRÅGOR? INTRESSERAD? Skicka in din förfrågan här!
 

PRIS LOKAL

Offentliga arrangemang
Heldag, 06:00 - 02:00 - 4 000 kr
4 Timmar - 1 500kr

8 Timmar - 3 000kr

Privata arrangemang
Heldag, 06:00 - 02:00 - 6 000 kr
4 Timmar - 2 000kr

8 Timmar - 4 000kr

I samband med genomgång av lokal, mottar även hyresgäst nycklar. 

Lån av stolar och bord ingår i hyran, men kund möblerar på och av själv. 

Finstädning utförs av kund, städmaterial ingår i hyran. 

Hyra av teknik såsom ljud och ljus ingår inte i hyran.

Eventuell personal ingår inte i hyran om inget annat är överenskommet.

ÖVRIG INFORMATION

Parkering
Det finns tyvärr ingen parkering för varken hyresgäst eller publik.

På baksidan av Kulturhuset får inga bilar stå parkerade, utan får enbart användas till inlast och utlast.

Städutrustning
I hyran ingår städutrustning för hyresgästen till att städa lokalerna. Sopkvastar, moppar, dammsugare, trasor, svampar. Det finns även skurmedel, soppåsar och påfyllning av papper och tvål till toaletterna. 

 

Damtoa - A-salen
4 st toaletter och 4 st handfat. 

Herrtoa - A-salen
2 st toaletter, 3 st handfat och 3 st urinarer.

HCP-toa + skötbord - A-Salen

1 st toalett och 1 st handfat, samt skötbord.

Köksutrustning - A-salen/Kafeterian

Kökets skåp och lådor är uppmärkta så du enkelt hittar glas, porslin och andra redskap. 

Det finns totalt 100 st dricksglas, 100 st kaffemuggar, 100 st tallrikar, 100 st assietter, 80 st bestick, även 6 st olika tillbringare, 3 st uppläggningsfat även knivar, osthyvlar, potatisskalare, slevar, stekspadar, saxar, smörknivar och visp.

Vi har även köksredskap såsom spis, diskmaskin, vattenkokare, 2 st kaffekokare, mikrovågsugn, 2 st kylskåp med frys och 5 st 1,8L kaffetermosar med pump.

Möbler

Hyr ni våra lokaler, får ni gärna låna Kulturhusets möbler!

Givetvis ska alla saker och möbler som flyttats ska ställas tillbaka till sin ursprungliga plats.

Bord - A-salen – (Förvaras i rummet intill A-salen)
50 st hopfällbara bord

(B180cm H73cm D49cm) – förvaras i garderoben.

15 st hopfällbara bord

(B120cm H72cm D60cm) – förvaras i städrummet.

15 st hopfällbara bord

(B140cm H72cm D70cm)

Stolar - A-salen

245 st stolar med röd sammetssits och gulddetaljer.

Bord - B-salen

18 st hopfällbara bord – (B180cm H73cm D67cm)

Stolar - B-salen

70 st stolar med röd sits.

Läktaren

Höger sida
6 st bord, med 4 st stolar vid varje bord – (B140cm H73cm D80cm)

Vänster sida
7 st bord, med 5 st stolar vid varje bord – (B120cm H74cm D70cm)

Klicka på bilden för att se större!

TILLGÄNGLIGHET, KULTURHUSET

Hissar
På Kulturhuset kan du via två olika hissar nå alla våningsplan. Hissen är 79 cm bred vid ingången och djupet är 140 cm. Den ena hissen är en så kallad trapphiss och leder ned till källarplan. Båda hissarna nås via ingången från baksidan/bakgården (Klostergatan 34).

Dörröppningar
Kulturhusets alla dörröppningar är breda nog för de flesta rullstolar och permobiler, som smalast är de 79 cm.

Trösklar
Vid vissa entréer och dörröppningar finns trösklar, som högst 2,5 cm. Vid huvudentrén finns ett trappsteg på 7 cm. Till Thorsson-rummet på bottenvåningen finns en trappa med 4 trappsteg där det krävs montering av våra mobila ramper.

Toaletter

Tillgång till handikapp-anpassade toaletter finns på alla våningar där det finns toaletter (källarplan, bottenplan samt våning 1).

 

Assistans
Beroende på rum och lokal kan hjälp behövas för att ta fram eventuella ramper och för att öppna dörrarna, och här finns i princip alltid antingen arrangör eller Scenit Kulturhusets personal tillgängliga.

Skötbord
Tillgång till skötbord finns i de handikapp-anpassade toalettera i B-salen (källarplan) och A-salen (våning 1).

BOKNINGSFÖRFRÅGAN

Offentligt Event

Arrangemang där allmänheten är välkomna.

Exempel konsert, teater, dansuppvisning där ni antingen har fri entré eller biljettpris.

 

Privat Event

Slutet/Privat arrangemang.

Exempel: Födelsedagsfest, privatfest, bröllop, konferans där ni bestämmer vilka som får delta.

Vilken lokal(er) är du intresserad av?

Läs mer om våra lokaler här

Starttid

Sluttid

Tid ni önskar boka lokal, ska avse från start till slut.
Alltså tiden ni behöver för att förbereda lokalen.
Exempel: Möblera, dekorera, soundcheck, mm.

Samt återställa lokal i det skick ni mottog den.
Exempel: Städa, ställa tillbaka möbler, mm.

Vill man exempel städa dagen efter, måste man även

hyra lokalen dagen efter.

Tack för din bokningsförfrågan! Vi återkommer så snart vi kan!

Foajén är en otroligt vacker och öppen lokal, som passar perfekt för både finmiddagen eller festen! Idag är foajén vår populäraste festlokal för att fira födelsedagen, bröllopet, studenten, eller bara samla nära och kära. Bord med eleganta röda sammetsstolar ingår i hyran, som man kan duka upp till långbord. Det finns även möjlighet att bygga upp en mindre scen av podier. En Bose-stapel är en perfekt ljudanläggning för att spela musik från, och det går även koppla in en mick om så önskas. Herr- och damtoa finns precis utanför foajén. Foajén har inget kök, men kylskåp finns att låna i ett rum bredvid.

Storleken på Foajén är 1360 x 490 cm och tar max in 60 personer.
Foajén går att möblera olika beroende på tillställning.
Långbord: 1 rad: 6 st bord x 4 st sittplatser = 24 st sittplatser
2 rader: 12 st bord x 4 st sittplatser = 48 st sittplatser
Biosittning: 65 st sittplatser (10 rader, varvat med 6 och 7 sittplatser på varje rad)
Skolsittning: 30 st sittplatser (5 rader, 6 sittplatser på varje rad)

FRÅGOR? INTRESSERAD? Skicka in din förfrågan här!
 

PRIS LOKAL

Offentliga arrangemang
Heldag, 06:00 - 02:00 - 4 000 kr
4 Timmar - 1 500kr

8 Timmar - 3 000kr

Privata arrangemang
Heldag, 06:00 - 02:00 - 6 000 kr
4 Timmar - 2 000kr

8 Timmar - 4 000kr

I samband med genomgång av lokal, mottar även hyresgäst nycklar.

Lån av stolar och bord ingår i hyran, men kund möblerar på och av själv. 

Finstädning utförs av kund, städmaterial ingår i hyran. 

Hyra av teknik såsom ljud och ljus ingår inte i hyran.

Eventuell personal ingår inte i hyran om inget annat är överenskommet.

FOAJÉN